amerikasummercamp2019.reismee.nl

Het leven op Kamp Windsor Mountain..... vaderdag

Hoi, Hoi


Daar ben ik weer met alweer een 3de update en deze keer meer over het leven op het kamp.

Ik denk dat in de bijna 2 weken dat ik hier nu ben net zoveel geklapt en gejuicht heb als in de afgelopen 5 misschien wel 10 jaar.... we doen het echt super vaak. Om te voorkomen dat het juichen/klappen de sfeer een beetje verpest nadat iemand iets moois heeft gezegd knippen we met onze vingers dat we het met diegene eens zijn. Zo zijn er nog veel andere gewoontes op het kamp waar ik later nog op terug kom.

Om nog terug te komen op vorige week zondag , we zijn in de avond naar een ijs restaurant gegaan waar ik een Flying fish fudge heb genomen en resberry ijs.... iedereen denkt na het lezen van dit wat is in hemelsnaam Flying fish fudge en dat wist ik eerst ook niet maar het is een mengeling van M&M, cookie dough en chocolade stukjes in ijs verwerkt... klinkt super lekker toch XD XD.


Maandag:

Op maandagochtend na het ontbijt heb ik met nog een aantal andere counselors de tenten opgezet voor LIT jong volwassene. (dit wil zeggen dit zijn jongens en meisjes die 16/17 jaar zijn een programma volgen om counselor te worden, aan het eind van hun programma gaan ze hopelijk allemaal slagen zodat ze volgend jaar counselor zijn. Op deze manier kunnen ze allemaal een beetje oefenen hoe het is om counselor te zijn en welke verantwoordelijkheden er allemaal bij komen kijken) In de middag heb ik boodschappen gedaan bij Shaws wat best wel dicht in de buurt is van het camp , ik zou zeggen iets van 20 min rijden. Daarnaast heb ik nog wat computer werk gedaan , ben ik gaan hardlopen en heb ik gedouched. In de avond waren we vrij en hebben we basketbal gekeken met een aantal andere. Maandag was niet helemaal mijn dag , ik voelde me niet zo zelfverzekerd in mijn Engelse spraak en had simpel weg niet helemaal het gevoel alsof ik ergens bij hoorde. Eigenlijk alle mensen die aankomen op het kamp hebben een team waar ze bij horen en waar ze mee gaan werken maar ik ben een team op mezelf. In veel situaties is het handig maar in andere is het ook wel weer lastig. Net na de basketbal wedstrijd heb ik gepraat met Caitlin die bemoedigende woorden voor me had en niet lang daarna ben ik naar bed gegaan.


Dinsdag:

Eenmaal uit bed voelde ik me al zoveel beter dan Maandag , misschien was het ook gewoon omdat ik een beetje moe was en er gedurende de week eigenlijk niet echt een plan voor mij was wat ik moest doen. Het is wennen om hier en daar gewoon maar te gaan chillen omdat je niet lui wil overkomen maar er aan de andere kant ook niet echt iets anders te doen is. (Sinds afgelopen vrijdag is dat wel anders) Om 8 uur heb ik andere counselors die naar het zwembad moesten voor EHBO training en reddings training weggebracht. In de middag heb ik met een aantal andere de muziek ruimte opgeruimd en heb ik met Curtis (head counselor) een gesprek gehad over de werkzaamheden die ik heb en dingen die ik al kan uitwerken zoals bv een schema om bij te houden wie , wanneer , welke auto nodig heeft en om te voorkomen dat mensen dus geen auto hebben. In de avond heb ik tafeltennis gespeeld , hadden we een dansfeest waar ik daadwerkelijk gedanst heb XD en hadden we een kampvuur met mensen op de gitaar, viool , ukelele en een soort van drum...ik zou zeggen schrijf even in de comments hoe zo'n drum ding ook alweer heet waar je op kan zitten. (totaal vergeten en geen tijd om het op te zoeken)


Woensdag:

Na het ontbijt hebben we camping tafels schoon gemaakt en geschilderd wat zegmaar de hele dag heeft geduurd voordat we het grootste gedeelte gedaan hadden . Het kwam erop neer dat we na de lunch nogmaar de helft van het aantal mensen overhadden dan voor de lunch waardoor we het niet af kregen. In de avond/nacht was er een counselor die om 23.45 aan zou komen maar helaas had zijn vlucht 1.5 uur vertraging waardoor we nog iets langer op het kamp moesten wachten , uiteindelijk zijn we rond 0.30 gaan rijden en hebben we een bagel en iets te drinken gehaald op de luchthaven. Het was best een gek gevoel om zonder koffer en pasport op een luchthaven te lopen simpel weg om iemand op te halen. Uiteindelijk waren we rond 3.30 terug op het kamp en konden we lekker gaan slapen . (stiekem tussen de middag ook al even 45 min geslapen om ervoor te zorgen dat ik het wel vol zou houden tot het kamp aangezien ik niet hoefde te rijden)


Donderdag:

Aangezien we nogal laat terug waren mochten we lekker uitslapen en daar was het ook echt het weer voor , rond 10.30 ben ik uit bed gekomen en heb ik gedouched maar het heeft eigenlijk de hele dag geregend en het was super koud. In de middag hebben we bij counselor EJ in zijn bus gezeten waar we koekjes gemaakt hebben in zijn gemaakte hout kachel. Het was echt super lekker warm en de koekjes smaakte top. In de avond hebben we een spel gedaan dat ging over vampiers , iedereen moest een blinddoek voor zijn ogen doen en de vampiers kregen daarnaast een tamboerijn. We moesten dus rond gaan lopen en de vampiers moesten met hun blinddoek andere zien te vinden en dan rinkelen als ze iemand gevonden hadden en die persoon was dan af , dit deden we net zo lang totdat iedereen gevonden was door de vampier. Als niet vampier moest je dus heel stil zijn zodat hij niet naar je toe zou komen en weglopen als je het geluid dicht bij je hoorde.


Vrijdag:

Vrijdag ochtend 8 uur stipt moest ik met 5 andere naar Manchester om de aanvraag van mijn SSN af te ronden. (mocht je niet weten wat dit is dan graag even opzoeken want ik heb niet veel tijd meer om dit op te schrijven XP) Het ging allemaal heel snel en soepel verder dan van het feit dat ik niet precies wist waar we gratis konden parkeren maar we hadden iemand anders mee die we naar het vliegveld moesten brengen dus die bleef bij de auto wachten. Op de terugweg moesten we natuurlijk even naar Dunkin Donuts voor koffie en donuts :D Dus nam ik een overheerlijke Boston donut en een small caramel ice koffie.........super lekker allemaal maar terwijl je het eet denk je bij jezelf geniet er nu maar van want dit moet je echt niet te vaak doen XD XD. Om 16:00 begon orientatie waarbij we een film hebben gezien van Jake (Directeur) over zijn kamp ervaring en hebben we in de verlichte eet ruimte bij het vuur marshmallows gegeten waarbij er ook live muziek was van 4 mensen op gitaar , 1X viool , 1X drum en daarnaast nog iemand die heel goed op een trommel kon spelen. We hebben met elkaar echt een super leuke avond gehad.


Zaterdag:

Na ontbijt hebben we in de zon spelletjes gedaan georganiseerd door mensen van het klim team . Daarna ben ik opweg gegaan naar Lowe's wat een soort nederlandse Gamma is maar wat echt super lang duurde. Ze konden de order niet vinden die gedaan was maar toen ik eenmaal een andere meer ervaren medewerker had kon diegene het meteen vinden... helaas 45 min later . Daarna naar Walmart voor lunch aangezien het toen al 14 was. Voor het avondeten hadden we nog een laatste soort van spelletje of introductie , ze noemen het hyve (geen idee of ik het zo goed schrijf) maar het gaat erom dat dit je groep is voor onze hele tijd op het kamp en dat deze mensen aan het eind je familie zullen worden dus dat je zo nu en dan samen eet en dingen samen doet maar dat je elkaar er doorheen helpt als nodig. In de avond hebben we kapture the flag gedaan wat super leuk was.

Zondag:

Er zijn veel lessen voor ons als counselors vandaag dus er valt hier niet veel over te zeggen dus kom ik hier volgende week op terug.

........... Vaderdag ......

Lieve papa,

Ook al spreek ik je vandaag niet meer hele fijne vaderdag.

Ik hou van je.

XXX

Hier gaat alles goed en spreek jullie allen snel weer.


XXX

Reacties

Reacties

Theo

Lang verhaal zeg... Maar goed om te lezen dat je je weg langzaam begint te vinden daar. Wat betreft die drum: bedoel je een Djembé?

Veel plezier daar!

Rene

Lieve Yvonne, leuk om je verhalen iedere week weer te lezen en ook zo een beetje met je mee te reizen op jou avonturen in Amerika. Wat lief jou mooie bericht over vaderdag dankjewel!! Dikke kus van mij.

Yvonne Dudink

Hi Theo,
Had nu onverwacht nog een beetje tijd om het op te zoeken maar het is een cajon drum.
Dank je wel voor jullie reacties :D

Ik zit er aan te denken om 2x per week de blog te doen want het is best veel werk om alles in 1X te doen dus ga even kijken of dat werkt . Ik verwacht dat de volgende dan woensdag of donderdag zal zijn afhankelijk van de tijd die ik dan heb ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active