amerikasummercamp2019.reismee.nl

Een paar dagen vrij

Hoi,Hoi

Zoals ik in mijn laatste blog al liet weten is dat ik een paar dagen vrij was en in Vermont was.

Maandag:

We hebben onze spullen uitgepakt en hebben boodschappen gedaan en meer hebben we eigenlijk niet gedaan omdat iedereen gewoon ontzettend moe was. We hadden een heerlijke jacuzzi op ons terras staan dus daar hebben we met de helft van de groep het grootste gedeelte van de avond in gezeten.

Dinsdag:

In de ochtend hebben we allemaal even onze tijd genomen om op te starten, zonder bel en zonder rij voor het ontbijt daarna hebben we plannen gemaakt om naar een 2de hands winkel te gaan om gewoon lekker even doorheen te lopen en mini golf te spelen. Bij de 2de hands winkel zowaar nog 2 zwemshorts gescoord van O'neil. We hebben nog even een korte stop gemaakt bij een pompstation voor ijs :) en zijn toen naar de mini golf gegaan. Het ging best goed en zo waar bracht het me tot een gedeelde 2de plaats. De avond was niet heel spannend omdat we allemaal nog steeds min of meer uitgeteld waren.

Woensdag:

Woensdag ging iedereen naar een waterval in de buurt om te zwemmen en lekker te zonnen maar daar had ik niet zoveel behoefte aan dus bleef ik in het huisje. Ik heb lekker series gekeken en muziek geluisterd in de jacuzzi , lekker wat tijd voor mezelf.

Donderdag:

We moesten om 8:30 terug zijn op het kamp maar het was ook 2 uur rijden dus allemaal een wekker zetten rond 5:15 zodat we precies om 5:45 terug zouden rijden naar het kamp. Gelukkig hield iedereen zich hier aan en waren we optijd terug , we hadden nog tijd om bij Dunkin Donuts een lekkere bagel als ontbijt te halen dus dat was mooi. Op maandag kreeg ik van kamp al een berichtje dat ik op donderdag opnieuw naar Boston zou gaan dus dat was geen verrassing. De hele trip ging eigenlijk wel varend op de terugweg na omdat er een ongeluk was gebeurd. Normaal gesproken duurt terug rijden van Boston naar kamp ongeveer 1:40 maar vanwege het ongeluk stond de teller inmiddels al op 3 uur. We waren rond 7 uur terug op het kamp waar ze gelukkig wat eten voor ons hadden bewaard. Vanwege veel regen ging het kampvuur aan het eind van de avond niet duur waardoor ik optijd naar bed kon.

Vrijdag:

Vrijdag had ik het een en ander in te halen op het kamp omdat de supply requests gewoon door bleven gaan. Net voor de middag ben ik met een andere counselor naar Keene gegaan in de hoop dat we daar het juiste hooi voor de paarden konden vinden maar helaas ook hier hadden ze niet het juiste hooi. Na de middag kwamen we terug en hebben we nog wat klusjes op het kamp gedaan. In de avond hadden we casino avond , het was erg leuk. Ik was onderdeel van de bank die de kinderen muntjes gaf, als ze geen muntjes meer hadden van hun eigen cabin dan moesten ze met mij een kaart spelletje doen om nieuwe muntjes te krijgen.

Zaterdag:

Zaterdag heb ik eerst een aantal mensen naar Manahan Beach gebracht en daarna heb ik even boodschappen gedaan, terwijl ik lekker aan het wandelen was door de winkel was ik ook aan het bellen met het tijdsfront. Toch altijd lekker om dingen te combineren en super fijn dat ze bijna in elke winkel wifi hebben. De middag was erg fijn want ze hadden een chauffeur nodig die 2 ritjes wilde doen om kinderen naar een ijs winkel te brengen. En natuurlijk zelf ook lekker ijs eten :D. De avond activiteit ging over het vieren van een aantal dagen in het jaar zoals pasen , nieuwjaar , Halloween en nog meer van dat soort dagen. Ik deet met een aantal mensen nieuw jaar wat zoveel inhield als maak een kampvuur en vier elke min nieuw jaar. Kinderen kunnen dan op een briefje dingen zetten die ze willen vergeten of verbeteren of andere dingen die ze op willen schrijven en dan in het vuur gooien als het nieuw jaar is.

Zondag ga ik de volgende keer bespreken omdat ik niet zoveel tijd meer heb.

Het enige wat ik nog kwijt wil is dat deze week best lastig is geweest daarom is deze blog ook niet zo lang geworden en duurde het een tijdje voordat ik hem ging schrijven. Maandag realiseerde ik tijdens mijn dagen vrij dat ik niet echt vrienden heb op het kamp, er zijn zeker mensen met wie ik het goed kan vinden maar het is zo moeilijk om tijd te vinden om echt met elkaar te praten en mensen beter te leren kennen. Het is totaal niet te vergelijken met thuis. Ik had de hoop om mensen beter te leren kennen tijdens dagen vrij maar dat was totaal niet het geval, de meeste waren meer geinterreseerd in dronken worden en wiet roken, als er iets is waar ik totaal geen interesse in heb dan is het dat wel. Toen ik terug kwam op het kamp waren er zoveel mensen die vroegen hoe het was en waren zo blij om me te zien wat me een heel goed gevoel gaf. Omdat ik vrijdag toch nog steeds een gevoel van eenzaamheid voelde heb ik het gedeeld met iemand van de organisatie zodat er in ieder geval iemand was die het wist, daarna voelde het makkelijker om het te delen met mensen. Ze gaan proberen meer te organiseren voor mensen die geen kinderen hebben zodat we ons meer een groep gaan voelen. Vanmorgen hadden we een mooie wandeling door het bos voor ochtendmeeting wat best wel fijn was en wat ervoor zorgde dat we als counselors ook een praatje konden maken met elkaar. Tijdens de wandeling heb ik voornamelijk gesproken met een jongen uit zuid afrika vandaan , hij verzorgd normaal gesproken de tennislessen dus we hebben genoeg om over te praten. Het is fijn om met hem te praten, wellicht dat we samen gaan reizen door Amerika na kamp maar dat zien we tegen die tijd wel. Het is fijn om in ieder geval nu iemand te hebben om mee te praten waarvan je in ieder geval meer weet dan alleen een voornaam en waar hij/zij vandaan komt.

Ik spreek jullie allen snel weer.

KUS