amerikasummercamp2019.reismee.nl

hey there what's that sound everybody look what's going on

Hey,Hey

Na een week weer een nieuwe blog, het plan was om op woensdag of donderdag weer een nieuwe blog te plaatsen maar zoals je zo vaak gelezen heb in deze blog ...... tijd is nogal kort, Op sommige dagen zitten er simpel weg te weinig uren in een dag, meer uren om te slapen maar ook misschien net 1 of 2 uur meer om te sporten en natuurlijk deze blog te schrijven. Ik heb de notities alweer naast mijn laptop liggen dus het is tijd om verder te gaan met wat we maandag hebben gedaan. Wel nog een kleine notitie van afgelopen zondag waarbij ik in de avond met een groep naar pitcher mountain ben geweest. Het is een kleine wandeling van 15min berg opwaarts en zoals de meeste van jullie weten ben ik simpel weg niet echt een wandelaar maar het uitzicht wat je krijgt als je boven ben is adembenemend. (De foto van mij op de berg staat geplaatst op mijn FB)

Maandag:

We waren iets na 10 terug op het kamp maar ik moest mijn tas nog pakken want maandag was beach day!!!!!!! Dus opstaan om 6:00uur en om 6:15 uur de bus inladen met tenten, drinken en eten voor de kampeerders. Onderweg hebben we koffie en broodjes gehaald voor ons zelf en daarna alle spullen op het strand klaargezet voor de aankomst van de kampeerders. We hadden iets van 7 grote gele bussen en dan nog een aantal van onze eigen Van's. Nadat de kinderen op het strand aan waren gekomen begon mijn eerste shift in het water. Er was een schema voor iedereen wat hij/zij moest doen op het verschillende tijden. Dit kon zijn muziek lessen of een strand wandeling met kinderen of vollybal of een menselijke lijn in het water maken van waar tot waar kinderen mochten zwemmen. Dus stond ik tot halverwege mijn middel in het water om een gedeelte af te bakenen tot waar ze mochten zwemmen. Nu denkt iedereen dat is super chill lekker in het water in de golven afkoelen......... HET WATER WAS KOUD ....... EN NIET EEN BEETJE. Iedereen kent het gevoel dat je net het water in stapt en dat je dan vind dat het water koud is maar na een tijdje dan ben je er aan gewend. Ik kan je vertellen dat moment is in de 30 min dat ik in het water stond niet gekomen. Die zelfde middag heb ik nog een sessie in het water gestaan en toen alle kinderen weg waren hebben we met elkaar de tenten weer opgeruimd en zijn we terug gereden naar kamp. De hele terug weg heb ik geslapen want ik was kapot. In de avond hadden we een groot kampvuur met een aantal optredens.

Dinsdag:

Dinsdag ochtend begon lekker rustig aan met een tripje naar de supermarket. Het is zo fijn dat ze wifi hebben in de supermarkt , dat maakt winkelen zoveel leuker. Terwijl ik door de winkel loop was ik lekker aan het bellen met Susan en mijn lieve kleine neefje. ZO LEKKER OM DINGEN TE COMBINEREN Na de lunch ben ik met een groepje kinderen naar een restaurant gegaan waar ze lekker schepijs verkopen. Waarschijnlijk vraag je , je nog steeds af waarom de titel van deze blog zo heet maar daar komen we nu op. Er was een verzoek om 10 tandenborstels te kopen in de supermarkt dus Yvonne stapt in de auto net als altijd en heeft een lekker muziekje aan niks aan de hand en toen........ blauwe zwaai lampen ..Politie ... Dus auto aan de kant van de weg. Beide politie personen stappen uit en dus beide raampjes open. Eerst was daar een korte preek van de agent aan de rechter zijde dat ik in het vervolg sneller naar de zijkant van de weg moest gaan. (je moet je voorstellen dat we op een smalle weg rijden en dat ik zo goed als op een punt was waar het breder werd en ik ook niet wist of de blauwe zwaai lampen voor mij waren) Daarna ging ik opzoek naar registration bewijs want ik had geen flauw idee hoe het eruit zag maar beide agenten konden me daar mee helpen. De borden langs een kort stukje van die weg geven aan 25MPH maar tijdens mijn rij test van kamp werd nadrukelijk gezegd , niemand rijd die snelheid omdat het vorig jaar nog een niet geasfalteerd gedeelte was dus iedereen rijd 35MPH en dat is precies waarom ik aangehouden werd. De agent links van mij kijkt nog een aantal keer naar mijn nederlandse rijbewijs en loopt daarna met de andere agent naar de auto. Even later komt hij terug met enkel mijn rijbewijs om te vragen wat precies mijn voornaam en wat mijn achternaam is. Ook vertel ik de vriendelijke agent nog even dat we in Nederland kwa geboorte datum eerst de dag doen en daarna de maand.. gewoon even een mededeling voor de zekerheid. En de tijd dat ik in de auto wacht zit ik nog steeds in de auto te luisteren naar buffalo springfield for what it's worth. De agent komt terug en verteld me dat ik een waarschuwing krijg voor niet de juiste snelheid rijden en dat buren hebben geklaagd over mensen die niet de juiste snelheid rijden. Dus na een beetje op onthoud heb ik mijn weg vervolgd en heb ik de mensen op het kamp ook medegedeeld dat ze aan het controleren zijn en dat je echt de juist snelheid moet rijden omdat je anders een boete krijgt. Dit was voor best veel mensen toch wel een welkome mededeling.

Woensdag:

Na het ontbijt kreeg ik de mededeling dat ik nog een rondje Boston ging doen deze week en wel vandaag. Dus alle spullen werden in gereedheid gebracht om weer te gaan touren. Deze keer met de mini van dus gelukkig niet met de grote bus wat best wel lekker was. In de avond was ik vrij maar vanwege veel file op de weg terug werd het rond 19:30 uur eten bij de MC.

Donderdag:

Alle lessen die de kinderen konden volgen waren voorbij het kwam nu neer op 2 volle dagen fun. Mijn dag begon voor een keer lekker rustig aan met het doen van mijn wasgoed. Wat is het toch een lekker gevoel om weer schoon wasgoed te hebben. Rond 12:00 uur ben ik met de kinderen van de directeur naar Concord gereden om daar te meeten met hun oma omdat ze voor een paar dagen daar zouden verblijven. Bij Dick's sporting goods heb ik 2 tennis rackets gebracht die opnieuw bespannen moesten worden en bij Walmart heb ik foto lijstjes gehaald en foto's geprint. Bij terugkomst was het alweer bijna tijd voor dinner en na het dinner hadden we de Award ceremonie van de kampeerders. Elke afdeling/department van kamp moest awards uitreiken aan kinderen. Elke afdeling had een groeps filmpje en daarna de uitreiking dus bv de afdeling waterfront had 3 prijzen voor kinderen die het meest hadden bereikt in de tijd dat ze op het kamp waren kwa zwem skills of prijzen voor kampeerders die andere kinderen helpt met dingen of de gouden gitaar voor iemand die altijd te vinden is in de muziek ruimte en met iedereen muziek maakt en vrijwillig lessen geeft aan andere kinderen. Het was voor iedereen een leuke speciale avond die afgesloten werd met een mooi kampvuur.

Vrijdag:

Is iedereen ready voor de Andy Upton????? Elk jaar word er aan het eind van de eerste sessie een Andy Upton gehouden. Het is een hardloop wedstrijd van 5K die gehouden word in onze straat, De meeste counselors staan op verschillende punten om drinken aan te reiken of ijs uit te delen aan het eind of chauffeurs die kinderen rond rijden die blessures hebben of zoals ik zitten bij start/finish om bij te houden wie het snelste is. Nadat iedereen lunch had gegeten en weer een beetje bij gekomen was hebben we 2.5 uur super clean up gedaan om te zorgen dat het kamp er weer enig sinds schoon uitzag. (natuurlijk doen we dit op zondag ook maar iedereen die kinderen heeft weet dat ze alles achter laten als er niemand is die zegt dat ze iets vergeten). Ik had daarin tegen een ander klusje namelijk de voertuigen die gebruikt gingen worden tijdens departure day bijvullen met benzine zodat niemand halverwege hoefde te tanken. Rond 16:30 begon de graduation van de LIT's (leaders in training) 27 kinderen van 14/15 jaar die 4 weken in training zijn geweest om te oefenen hoe het is om counselor te zijn. Ze zijn allemaal geslaagd en hebben mooie speeches gekregen. Na het dinner hebben we foto's bekeken van de complete sessie en hadden we een groot kampvuur met vele stukjes muziek en verhaal. Nadat de jongste kinderen naar bed gingen begon voor de oudere kinderen de all nighter. De hele nacht tot ontbijt kampvuur , cornflakes trips naar de dinning hall en gewoon lol maken met elkaar. Ik ben opgebleven tot 23.30 uur maar ben toen naar bed gegaan omdat departure day ook best wel een lange dag zou worden. De nacht was niet al te best omdat het super warm was zowel buiten als in mijn cabin wat best een beetje balen was maar goed evengoed 6 uurtjes slaap.

Zaterdag:

Mijn ochtend begon met KP (Keuken party) (geen idee of ik dit in een eerdere blog genoemd heb, KP zorgt ervoor dat na het ontbijt/lunch/dinner alle vaat gedaan is en de dinning hall geveegd en schoon is) Om 10:00 uur kwamen de ouders dus hebben we snel alles nog meer schoongemaakt en hebben we ons klaar gemaakt. Om 12:00 uur was mijn tijd om kinderen te verzamelen om naar het vliegveld te gaan. Ik had samen met een andere counselor totaal 8 kinderen, 4 zouden worden opgehaald door ouders en 4 moesten naar de gate gebracht worden. Ik zou met 2 russische jongen mee gaan die vlogen op Moskou. Laten deze jongen nou net een vlucht hebben met een overstap in ........jawel..........Amsterdam !!! Super vreemd gevoel om tussen allemaal Nederlanders te staan die terug gaan naar waar jij vandaan komt. Het gevoel zo wie zo van door de douane gaan zonder koffer en spullen en dan naar het vliegtuig lopen is zo vreemd. Tijdens het wachten heb ik nog lekker even gebeld met het thuisfront waar iedereen aanwezig was (mam/pap/theo/susan en natuurlijk ukkie) Het is altijd leuk om ze te zien en te spreken, het geeft zoveel energie. Waar ik in het begin bang was om te bellen omdat ik bang was om te huilen en heimwee te hebben , is het helemaal niet het geval. Natuurlijk mis ik thuis maar hier zijn is ook super leuk, ik hoef me op dit moment niet druk te maken over een baan of wat ik wil eten of wat ik allemaal moet doen. Het komt hier gewoon zoals het komt. KAMP IS EEN GROTE BUBBEL. De weg terug was zo mooi, alle lichtjes in Boston waren aan , halverwege was er vuurwerk . IT WAS GREAT

Zondag:

UITSLAPEN!!! WHOEHOE!! Het was rustig en stil op het kamp wat heerlijk was , we zijn naar een 2de hands winkel geweest en hebben lunch gegeten bij Dunkin. Bij de 2de hands winkel heb ik een korte broek en een shirt gescoord wat top was en nu ga ik lekker nog een beetje genieten van het weer en ik denk een tukkie doen. Vanavond waarschijnlijk uiteten omdat de keuke ook vrij is.

Iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes die ik gehad heb , ik waardeer het heel erg.!!!

Allen ik spreek jullie snel weer!!!

KUS

Reacties

Reacties

Janneke

Ik heb weer met veel plezier je belevenissen gelezen, leuk hoor! Groetjes ??❤️

Opa en Oma

Hallo Yvonne
wat heb je weer een leuke dingen beleefd,het word straks afkicken ,
als je weer op Nederlandse bodem bent, gelukkig hebben we elkaar.
heb weer even je neefje geknuffeld.
groetjes en tot gauw. Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active