amerikasummercamp2019.reismee.nl

Radio 10 Somertijd podcast

HOI, HOI

Hier ben ik weer met een nieuwe blog. Het duurde even voordat ik een titel had voor deze blog maar toen dacht ik even aan wat ik de laatste paar dagen luister in mijn cabin en dat is de podcasts van Radio 10 , SOMERTIJD it is!!!

Vorige week zondag zijn we inderdaad uiteten gegaan maar niet in een restaurant maar bij een bowlingcentrum. We zouden rond 19:00 uur vertrekken maar zoals iedereen weet gaat reizen met een groep gepaard met wachten. Dus we gingen niet om 19:00 uur weg maar rond 19:30/19:45 uur. We hebben lekker een aantal spelletjes gebowled, op de vraag wie was de winnaar.......... geen flauw idee. De meeste mensen gebruikte een andere naam voor het bowlen en daarna dan niet meer weten wie , wie is maar ook voor elkaar bowlen als je er even niet bent dus er was geen winnaar. Na het bowlen had iedereen alweer honger dus rond 23:00 zijn we naar MC Donald gegaan om nog hele menu's te eten. Er schijnt daarna op het kamp nog een after party te zijn gehouden maar dat heb ik niet meer meegemaakt, knock out in me cabin.

Maandag:

We hadden maandag tot 13:00 uur vrij om te doen wat we wilde maar daarna was het echt wel weer tijd om aan het werk te gaan. Ik heb uitgeslapen tot 8:30 en daarna heb ik nog lekker een tijdje in me bed gelegen omdat ik wist dat het best weer een tijdje zou duren voordat dit weer mogelijk zou zijn. Mijn werkdag zou rustig aan beginnen met een walmart bezoek om weer linnengoed te halen. Met 2 counselors hadden we een leuke middag en nog nuttig ook. In de avond aten we dus met alleen counselors wat ons allemaal weer deed denken aan de tijd van orientatie waar we alleen met ons groepje waren zonder kinderen. In de avond heeft Efren mij een gitaar lesje gegeven waarbij ik in minder dan 1 uur een volledig liedje kon spelen. Vraag me zelfs af waarom ik in sessie 1 niet de tijd heb genomen om een paar lessen te volgen...... geen idee.. nieuw doel voor deze sessie om meer gitaar lessen te volgen.

Dinsdag:

Alles werd grondig schoongemaakt voordat de eerste kampeerders kwamen. Aangezien ik het niet erg vind om vroeg in de ochtend of laat in de avond naar het vliegveld te gaan zou ik in de avond rond 19:00 uur vertrekken om een jongen op te halen die om 21:45 zou landen. Rond het middaguur kreeg ik de mededeling dat er een probleem was want zijn vlucht had problemen en dus zou hij rond 23:30 uur landen. Er waren zelfs grote twijfels over of hij eigenlijk wel zijn laatste vlucht zou halen omdat hij maar 1 uur overstap tijd had en uit een Arabisch land komt. Jake stelde voor met mijn mede counselor rond het avond eten te vertrekken en dan een film te kijken en daarna te wachten op bericht of hij wel of niet zijn vlucht zou halen. Dus zo gezegd en zo gedaan, in de middag heb ik even gekeken welke bioscoop films er draaide en wat op de route zou zijn. We wilde naar de bioscoop film spiderman gaan die om 19:15 zou draaien in Woburn, we hadden het idee dat reserveren niet nodig was aangezien het een dinsdag was en hij later op de avond ook nog een aantal keer zou draaien. Je voelt hem al aankomen, eenmaal aangekomen bij de bioscoop bleek de film uitverkocht. Na een beetje aandringen bij de medewerker verteld deze vriendelijke medewerker waar de film draait en dat we maar gewoon even moeten kijken of er plaats is. Dus een beetje tegen het eind van de reclames gaan we naar binnen en zien we nog 4 lege plaatsen waarvan 3 naast elkaar. Enigsinds gespannen gaan we daar zitten met een soort van een smoes al in gedachten, in de hoop dat we konden blijven zitten en er niemand zou komen voor deze plaatsen . Gelukkig kwam er niemand voor deze plaatsen en konden we de hele film zien. De stoelen waren top, jullie kennen die zwarte stoelen in de bioscoop waarbij de rugleuning naar achter kan en je benen omhoog...CRAZY. Eenmaal weer in de auto zijn we opzoek gegaan naar een tank station waar we nog wat eten konden halen aangezien het eten in de bioscoop heel duur was en niet heel uitgebreid. Tijdens het rijden kregen het we het bericht dat hij de opvolgende vlucht gehaald had en we dus door konden naar het vliegveld. Het was een lange dag ondanks dat ik een tukkie gedaan had van 1.5 uur. We waren rond 2:00 uur terug op het kamp wat alsnog opzich wel meeviel.

Woensdag:

UITSLAPEN !!!! WHOE !! Dat is het beste van een avond/nacht pick up , uitslapen de volgende ochtend. Rond 7:30 werd ik wakker van de bel, maar ik bleef lekker slapen, uur daarna zelfde liedje. Rond 9:30 ben ik uit bed gegaan en heb ik me even opgefrist. De rest van de dag was heel relaxed. In de avond werd er capture de vlag gespeeld. Het was de park rangers tegen de power rangers.

Donderdag:

Donderdag stond in het teken van een trip naar Concord. Ik heb de tennis rackets opgehaald bij Dick's sporting goods , ik heb spullen van kamp gedondeerd aan een thriftshop en daar weer 22 nieuwe (2de hands) koffie mokken opgehaald. Super leuk om te doen!! Bij Walmart heb sokken opgehaald die kinderen gaan schilderen tijdens een activiteit en bij Home Depot heb ik PVC buizen opgehaald en foam en duck tape.... ik weet dat jullie je gaan afvragen waarom heb je dat nodig, ze gaan er zwaarden van maken. Door de foam is het niet erg als ze elkaar raken met de zwaarden. Het laatste wat ik op moest halen was een verzoek van Jake (directeur). Ik moest het ophalen bij Lowe's wat een uitgebreide Gamma is want ze hebben er ook keuken bladen. En dat is precies wat ik moest hebben. Ik moest een keukenblad van 2,5 meter (ofwel 8ft) hebben voor een van de nieuwe cabins. Het was nogal een gedoe maar het paste in de auto toen alle stoelen plat gingen. Het vervoeren van het keukenblad zit zeker in de top 3 van vreemde dingen die ik hier heb moeten vervoeren. (op de eerste plaats staat nog steeds het vervoeren van de geiten) Rond 15:00 kwam ik terug en heb ik alles uitgeladen. Vanaf 17:00 was ik vrij en wat bleek, Andrew is deze sessie dezelfde avonden vrij als ik. Met de nieuw bespannen rackets hebben we samen een balletje geslagen. Wat voelde dat na zo'n lange tijd weer even lekker. Daarna hebben we samen gegeten en nog een beetje gechild.

Vrijdag:

Vrijdag was een rustige dag waarbij er niet veel highlights waren. Ik ben nog naar de supermarkt geweest om wat spullen om te halen maar dat was het dan ook wel een beetje. (ik ben een heel uur opzoek geweest naar een stofzuiger om de auto's schoon te maken maar zonder resultaat)

Zaterdag:

Na de morning meeting ben ik weer naar de supermarkt geweest waar ik tijdens het winkel nog even gesproken heb met me ouders maar met als hoogte punt zelfs gesproken met de oma. Zo fijn om haar weer even gesproken te hebben en ze vond het erg leuk om me zelfs weer even te zien. Na de lunch heb ik tijdens rust uur lekker even geslapen en 3de periode vrij genomen. (iedere counselor heeft elke dag 1 periode vrij om te doen wat je wil) Periode 4 had ik eindelijk een stofzuiger gevonden en dus 1,5 uur de Dodge schoongemaakt. Als avond eten hadden we BBQ en na de BBQ hadden we een renaissance fair. Van te voren vroeg ik me echt af hoe dit zou gaan omdat we nauwelijk info hadden over wat we precies gingen doen maar het was spectaculair. Er was een counselor die zich voor deed als koning en we hebben een medewerker die zo goed als naast me woont die zich een beetje verkleed had als ijs koningin (lichtblauwe jurk en witte cape) en zij zou dan de koning zijn zus zijn. Het ging over wie de macht zou krijgen over het koninkrijk en er werden allerlei oude spelletjes gedaan met oude muziek op de achtergrond. Mijn taak was om bloemetjes kroontjes te maken dus we hebben wat bloementjes geplukt en ze daarna aan elkaar geregen. Aan het eind van de avond kwam het verhaal weer naar voren en was er een zwaard gevecht tussen 2 kampeerders om te beslissen wie van de familie de kroon zou dragen en regeren en uit dat duel bleek dat de koning zou winnen maaaaaaaaarr de koningin vond dat het volk ook een stem had en dus moesten we schreeuwen voor de persoon waarvan we wilde dat die koning of koningin zou worden en toen schreeuwde iedereen voor de koningin. De koning leverde zijn kroon in en rende nep huilend weg XD Super grappig!! Om 22:30 uur had ik nog een meeting over wat ik wilde doen voor dagen vrij aangezien dat eind volgende week al is. Vorige keer was het oke maar niet top dus opzoek gegaan naar een manier waarop het hopelijk wel top gaat worden. Zoals het er nu naar uitziet ga ik met een andere counselor en iemand van de keuken naar een andere counselor haar huis terwijl ze zelf niet vrij is. Ik heb haar vader en broer ontmoet de eerste keer dat ik naar Boston ging. Het is een beetje vreemd om naar iemand anders zijn ouders te gaan om daar 2 nachten te slapen en een beetje te leven maar het is ook wel heel leuk om andere mensen te ontmoeten en ongetwijfeld dat hun hele leuke plekken weten in de omgeving om naar toe te gaan. Maar meer hierover in een nieuwe blog volgende week.

Wat ik vorige week ben vergeten te vertellen is dat de dinsdag dat ik in Boston was het ook het wisselen van kleren dag was. Dus alle counselors kiezen iemand uit met wie ze kwa kleren en dergelijke een soort van matchen en dan wissel je dus een dag van kleren. Je mocht niet wisselen van kinderen of van lessen alleen kleren en dat soort dingen. Er is 1 counselor die heeft een heel aantal tatoeages en een bril en dus was er een andere counselor die allemaal tekeningen op haar lichaam had gezet en zijn bril op had gezet en zijn kleding aan had, super grappig om te zien. (Er zijn trouwens foto's hiervan te vinden op FB van Windsor mountain) Omdat ik in Boston was had ik alleen een shirt geruild met iemand anders en zij heeft zich de hele dag voorgedaan als mij XD XD

Zondag:

Gevoelsmatig een relaxed dagje waarbij je een klein beetje kan bijkomen, vanavond ga ik met een groep van de dorms een verjaardags feestje vieren. Er is niemand jarig maar het is altijd leuk om een feestje te vieren. Vanmiddag is er trouwens een nieuw soort spel het is area 51, het is een soort capture the flag maar dan moet je schatten zien te vinden waar sleutels in zitten en met die sleutels kan je aliens bevrijden voor jou team en als je alle schatten/aliens hebt gevonden dan win je het spel. Klinkt heel leuk dus ik ben heel benieuwd.

Ik spreek jullie allen heel snel weer.

Lots of love

ME

Reacties

Reacties

Rene

Hoi lieverd, weer genoeg leuke dingen beleeft in een week.
mooi om te lezen veel succes maar weer. kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active