amerikasummercamp2019.reismee.nl

De laatste week van kamp is aangebroken

Hoi, Hoi

Het is een race tegen de klok om deze blog te schrijven in de 20 minuten die ik nu heb aangezien mijn laptop op een bepaald moment tijdens het schrijven van deze blog besloot opnieuw op te starten zonder mij hiervan te informeren. (het kan zijn dat het komt omdat ik de update al eeuwen probeer te ontwijken en ze gewoon nooit doe) . Het word een korte samenvatting van wat ik daarvoor dus allemaal geschreven heb maar hopelijk word het een duidelijk verhaal. Gelukkig kan ik nog het een en ander ervan herinneren dus dat is mooi. De laatste week van kamp is aangebroken wat inhoud dat ik bezig ben met de plannen voor na het kamp. Ik ga reizen met Andrew een andere counselor die in eerste instantie wilde blijven voor herfst groepen maar aangezien er heel veel mensen voor hadden opgegeven kon hij dit niet doen. We gaan reizen met een andere counselor uit Spanje, het word richting New York waar een andere counselor woont. Vanaf daar gaan we waarschijnlijk door naar Phili en Washington DC...... maar het gedeelte na New york ligt nog best wel open dus het kan zomaar zijn dat het anders word.

Maandag:

Maandagochtend heb ik de administratie van de zondag bijgewerkt en ben ik in de avond met een andere counselor bij een lokaal restaurant gaan eten wat Sampan heet.... daar kan je zoals de naam je al doet vermoeden gehakballen met zuurkool krijgen en......... nee daar kan je chinees krijgen en dat soort dingen. Daarna zijn we naar haar schoon ouders gegaan die tegenover kamp wonen wat heel gezellig was. Voor wie naar Sampan gaat de porties zijn gemaakt voor 2 personen...... veel te veel eten voor 1 persoon.

Dinsdag:

Dinsdag heb ik boodschappen gedaan, spullen voor counselors maar ook voer voor de dieren. Ik heb ook een aantal plastic bakken opgehaald waar we het overige linnengoed in gaan doen wat we over hebben van dit jaar zodat we dat voor volgend jaar weer kunnen gebruiken. In de avond hadden we drum circle , het was een band van jamaicaanse maar ook amerikaanse counselors. Het was super leuk , reggea muziek maar ook zang en zelfs dans.

Woensdag:

WOensdag ochtend heb ik alle instrumenten van de drumcircle opgeruimd zodat het weer gebruikt kon worden tijdens de muziek lessen. De ochtend meeting van deze ochtend was feiten en fabels over Jamaica wat heel leuk gebracht werd. Wist je dat de meeste Jamaicaanse mensen slecht zijn in het geven van informatie als je de weg kwijt bent. Ze linken gebouwen aan gebeurtenissen wat ervoor zorgt dat het een heel lang niet samenhangend verhaal word. In de avond hadden we casino night voorbereid omdat het zou gaan regenen. Ik zat bij een tafel waarbij kinderen steen, papier, schaar konden doen om munten te verzamelen.

DOnderdag:

Donderdag ben ik onverwacht naar Concord gegaan om spullen op te halen , het begon met 2 dingen die ik zou ophalen en het eindigde bij een heel aantal winkel waar ik langs moest. Eind van de middag heb ik een klein drum lesje gevolgd van Maroghini . (hij is van Jamaica en schijnbaar ook heel beroemd daar , je kan filmpjes van hem vinden op youtube).... In de avond heb ik een film gekeken in mijn cabin .

Vrijdag:

Vrijdag was mijn laatste Boston trip van de sessie. Het waren leuke kinderen en we hebben het gezellig gehad alleen van te voren was ik al best wel moe en dat werd niet beter aan het eind van de trip. In de avond hadden we kampvuur waar ik opzich wel bij wilde zijn maar ik was echt te moe. Ik heb mijn spullen in de cabin gelegd en ben daarna meteeen naar bed gegaan. Schijnbaar had ik de uren slaap gewoon echt nodig want zaterdag ochtend werd ik iets voor mijn wekker wakker en best wel fit gewoon.

Zaterdag:

Wederom begon de ochtend met wat boodschappen , de middag daar in tegen heb ik gewerkt aan mij cup of love. Nu vraag je , je af wat is een cup of love. Aan het eind van het kamp maak je voor een andere counselor een geschenk als blijk van waardering. Het gaat erom dat je iets maakt dus niet dat je iets mooi's koopt voor iemand anders maar iets maakt wat uit de natuur komt. Ik heb voor een andere counselor een stuk hout gezaagd wat een award gaat worden en heb er een aantal lieve woorden ingebrand. Iemand van het technische team gaat me volgende week helpen het in een mooie vorm te zagen zodat het er goed uitziet. In de avond was ik vrij en ben ik met een aantal andere counselors naar de MC gegaan om eten te halen en we hebben het op het strandje naast ons kamp opgegeten. Het was een mooie avond om lekker even te chillen.

Zondag:

Vandaag was de laatste ochtend meeting van het kamp in de red pine forest. Het is een mooie wandeling en de meeting zelf was erg mooi. Het was voor iedereen best wel emotioneel omdat we echt de laatste week van het kamp in gaan. Het voelt fijn om de laatste week in te gaan omdat ik echt best wel heel moe ben maar het is ook wel lastig dat er straks echt een punt komt waarop je afscheid moet nemen van iedereen...er zullen mensen zijn die volgend jaar terug komen maar er zullen ook mensen zijn die er volgend jaar niet zijn. Of ik er volgend jaar zal zijn ........ niemand zal het weten, het is op dit moment ook totaal niet van belang. Ik wil genieten van de momenten dat ik hier nog ben maar om heel eerlijk te zijn kan ik ook niet wachten om straks weer naar huis te gaan. Ik wil eerst nog even rondtrekken en avonturen buiten kamp beleven en dan ben ik ready to go back.

Dit was een vluchtige blog maar ik heb het gehaald voor de bel :D

Mijn volgende blog zal ofwel volgende week zondag zijn of op maandag maar dit hangt allemaal af van waar ik op dat moment ben en of ik wel of geen wifi heb.

Ik spreek jullie allen snel weer.

KUS

Mariette

Succes met de laatste loodjes,Yvonne!
En heel veel plezier op reis, geniet
ervan ! ??