amerikasummercamp2019.reismee.nl

The end of an amazing adventure

Hoi,Hoi

Dit is de laatste blog van deze serie die geschreven is vanaf een van mijn favoriete plekken op deze aarde namelijk vanaf de bank bij ons thuis. De meeste zullen zich afvragen waarom ben je eerder terug gekomen en wanneer ben je terug gekomen. Ik heb op de zondag een dag na de kamp eindigde de beslissing gemaakt om eerder terug te vliegen omdat de jongens met wie ik ging reizen een week eerder terug zouden vliegen dan dat ik zou doen. Ik had erg zin in het avontuur om naar New York en Washington te gaan en om daarna een hotel te pakken in Florida om nog een weekje bij te komen maar het gevoel om naar huis te gaan klonk ook best wel goed. Dit was niet vanwege heimwee maar omdat het goed voelde om terug te gaan, ik zou niet veel meer gaan ondernemen in Florida en chillen kon ik thuis ook. Op dinsdag 20 augustus kreeg ik reactie van mijn agency dat het alleen mogelijk was om vanaf Tampa terug te vliegen en niet vanaf Washington waar de reis met de jongens zou eindigen. (dit stond ook vermeld bij het regelen van de tickets dat de datum wel gewisseld kon worden als er plaats was maar niet de route van de vlucht) Op dat moment kwamen ook de eerste berichten naar buiten van orkaan Dorian. (Op dat moment was nog niet bekend dat hij zou groot zou worden ) Ik heb op de woensdag dat het allemaal geregeld was met het wisselen van de datum van mijn ticket ook een ticket geboekt van Washington naar Tampa zodat ik een dag voor vertrek naar Nederland naar Tampa zou vliegen. Dus een kleine samenvatting van de laatste paar dagen: Op maandag 26 augustus ben ik van Washington naar Tampa gevlogen en heb daar 1 nacht geslapen om de volgende dag terug te vliegen naar Washington om daar aansluitend het vliegtuig in te stappen die naar Amsterdam ging. Ik ben woensdag ochtend om 7:45 geland op schiphol. Maar voordat ik terug op schiphol stond heb ik nog iets meer dan een week mogen genieten van de Amerikaanse cultuur buiten het kamp.

Dinsdag: (maandag stond al beschreven in mijn vorige blog)

Omdat we allemaal toch best wel moe waren van het reizen in de nacht en onze tijd op het kamp was het eindelijk tijd om uit te slapen en rustig op te starten. Het rustig opstarten werd door de jongens wel heel letterlijk genomen waardoor we pas rond een uur of 3 uiteindelijk opweg gingen naar Downtown New York. Het duur ongeveer een uurtje voordat we met de bus en metro in Downtown waren waar we the higline gingen bezoeken (Hudson yard New York). De highline is een tramrails die op een paar meter hoogte ligt en dicht gemaakt is zodat mensen erover kunnen lopen, hierdoor kunnen je met goed uitzicht door de stad in heen lopen. Ze hebben er ook een groot winkelcentrum en ze hebben er recent een nieuw uitkijkt punt gebouwd wat er best wel modern en mechanisch uitziet. We hebben bij de Mc donald gegeten in de avond en daarna zijn we naar Time square geweest. Wat was dat een geweldige avond, je kijkt je ogen uit als je daar staat. We hebben er een tijdje rondgelopen maar zijn daarna terug gegaan naar het huis waar de counselor woonde, we waren allemaal wel kapot van de hele dag lopen en doen.

Woensdag:

We waren van plan om op woensdag iets te gaan doen maar allemaal hadden we wederom een beetje moeite met opstaan om iets te gaan doen dus hebben we er een rustige dag van gemaakt waarbij ik zoals hierboven al vermeld stond een vliegticket heb geboekt naar Tampa maar ook mijn hotel voor in Tampa en we een motel hadden uitgezocht voor in Washington. Normaal zou ik het jammer hebben gevonden om een dag niks te doen want daarvoor ben je niet naar New York gekomen maar ergens vond ik het wel lekker om een tukkie te doen en een beetje op te laden. De dingen die we nog wilde zien konden we allemaal op donderdag wel doen dus daar hoefde we ons geen zorgen om te maken.

Donderdag:

Rond 12:00 uur gingen we op pad richting downtown om nog een aantal dingen te bezoeken zoals central park, 9/11 memorial , Statue of liberty en de Brooklyn bridge. Het statue of liberty staat op een eiland maar we wilde niet naar het eiland toe omdat het heel veel tijd zou kosten en we het best wel duur vonden om met een bootje naar het eiland te gaan. De counselor die er woont had voorgesteld om de Brooklyn bridge eind van de middag te doen zodat je vanaf de brug in de verte ook het eiland en statue zouden zien. We hebben ongeveer een 30/45min rond gelopen door Central Park waar we een aantal foto's hebben gemaakt van het uitzicht op alle hoge gebouwen en de kermis die midden in central park staat. Ik moet zeggen dat het uitzicht wel heel erg mooi was maar dat ik er meer van had voorgesteld dan dat het was. Voor mijn gevoel was het zo dat als ik niet had geweten dat het central park was dan had het elk ander park ook kunnen zijn. Aan de andere kant had het misschien wel lekker geweest als we er ook wat langer hadden kunnen zijn zodat we er meer van konden genieten dan we nu gedaan hadden, dan hadden we lekker kunnen lezen of iets dergelijks en er een dag kunnen zijn. We vervolgde onze tour naar het 9/11 memorial waar we allemaal toch wel een beetje stil werden van de monumenten die ze daar geplaatst hebben. Het is vreemd om daar te lopen en te weten wat zich daar heeft afgespeeld. We zijn in het nieuwe winkelcentrum geweest wat ze het world trade center hebben genoemd, een inmens groot gebouw met de duurste winkels erin. We zijn daarna opzoek gegaan naar een tentje om te gaan lunchen (rond 15:00 uur) maar onderweg kwamen we een kerkje tegen waar we allemaal in zijn gegaan om even te kijken en ik heb daar even een kaarsje aangestoken. Van jongs af aan gingen we elke vakantie naar een kerkje om een kaarsje aan te steken voor familie die is overleden waar we dan even aan terug denken dus op dat moment dacht ik even terug aan die mensen die niet meer bij ons zijn. Op zijn Amerikaans hebben we gelunched bij Wendy's waarna we naar de Brooklyn bridge zijn geweest. Het is een hele mooie brug die tussen Manhatten en Brooklyn loopt zoals de naam je al een beetje doet vermoeden. Je heb er mooi uitzicht over beide gebieden en zoals ik dus al eerder beschreef hebben we ook het statue of liberty gezien in de verte. Begin van de avond zijn we weer terug naar ''huis'' gegaan. We hebben bij een lokale eet tent (ofwel Subway) onze avond maaltijd gehaald en daarna was het tijd om onze spullen in te pakken. Die middag kwam het idee in me op dat we heel dicht bij de US Open (wereld beroemd tennis toernooi ) zaten en dat het eigenlijk maar 10/15 min rijden vanaf het huis was. Deze kans mochten we niet laten lopen om er gewoon de volgende ochtend heen te gaan ondanks dat we naar Washington zouden gaan met de bus. Dus wekkertje moest gezet worden volgende ochtend.

Vrijdag:

Wekkertje ging om 9 uur zodat we rond 9:30 een uber konden nemen naar de US Open. Alleen al het idee dat we daar gingen zijn stemde me zeer vrolijk en ontzettend enthousiast. Met een uber pool waren we in no time bij de ingang waar we nog wel onze tas moesten inleveren omdat het te groot was om mee naar binnen te nemen maar verder was het gratis entree. Omdat het die ochtend regende hebben we eerst een rondje over het park gedaan waarna het droog werd en dus de banen ook droog gemaakt werden. We hebben een aantal beelden geschoten van spelers die aan het trainen gingen en na een beetje informatie opgezocht te hebben bleek er ook een Nederlandse namelijk Rachel Hoogenkamp een wedstrijd te spelen die vocht voor een plaatsje in het hoofdtoernooi. Naast de baan was er ook een andere Nederlandse speler aan het kijken naar die wedstrijd namelijk Kiki Bertens........WHOEHOE !!!!! Dus snel naar de tribune gegaan waar ze zat zodat ik kon vragen of ik met haar op de foto mocht, ondertussen stond Andrew al klaar met zijn camera om een foto te maken van ons. Het moet voor haar vast een beetje vreemd zijn geweest dat er ineens iemand in het Nederlands vroeg om een foto. Na nog even een rondje gemaakt te hebben zijn we weer terug gegaan naar het huis om ons klaar te maken voor de reis naar Washington. De jongens namen nog hun tijd om hun spullen in te pakken dus had ik nog even tijd om met mijn zus te bellen, ik ging er eigenlijk al niet meer vanuit dat er die dag nog iets zou gaan gebeuren omdat het al tegen 16 uur liep en ik het niet prettig vond om alles in het donker te reizen ook omdat we vanaf het bus station van Washington nog met een uber naar ons motel moesten. Na gesproken te hebben met de jongens moesten we toch maar in de avond naar Washington gaan ondanks dat ik het niet een prettig idee vond. Andrew heeft nog snel de bus tickets gekocht zodat we met de bus van 19 uur naar Washington konden. We hebben ons moeten haasten om er toch nog een beetje optijd te kunnen zijn en toen bleek dat de bus vertraging had...... Andrew en ik hebben iets te eten gehaald bij het winkeltje zodat we toch nog een beetje avondeten hadden gehad....... zover mogelijk natuurlijk. (zakje chips een koekje en iets te drinken XD) Rond 20 uur arriveerde dan toch de bus die we moesten hebben en iets voor 12 uur arriveerde we in Washington.

Zaterdag:

We stonden nog even op de bus halte om wifi te vinden zodat we een uber konden regelen. De chauffeur van deze uber rit was zo aardig om ons een tour te geven door Washington wat super leuk en aardig was. We waren allemaal nog nooit naar Washington geweest dus om ook al die bezienswaardige gebouwen bij nacht te zien was mooi meegenomen. (ze waren natuurlijk allemaal mooi beschenen) We hebben ons in het motel ingecheckt en daarna zijn we allemaal snel gaan slapen. De volgende ochtend begon om 9:45 met een goed ontbijt van het motel wat super lekker was. Rond even over 11 uur zijn we richting downtown Washington gegaan voor een tour door de binnenstad. Eigenlijk begon onze tour stiekem na de bus en de metro bij de MC Donalds om lunch te eten XD. We hebben daarna een bezoek gebracht aan het capitol , Air and Space museum , Washington Monument en het witte huis. Het mooiste van deze tour vond ik het air en space museum wat helemaal gratis is en ontzettend veel informatie verschaft. We hebben er een mooie dag van gemaakt maar het was lang genoeg voor ons, we wilde nog naar Lincoln memorial maar dat zouden we dan op zondag nog even snel doen. Eenmaal terug in ons motel hebben we een paar biertjes gedronken en hebben we Amerikaans eten gehaald wat we hebben opgegeten in onze kamer.

Zondag:

Zondag ochtend heb ik eerst ontbeten en ben daarna naar de TD Bank in Annandale geweest om de bankrekening die ik daar had te sluiten. (op deze rekening werd mijn salaris gestort) Ik zou er even met de bus naar toe maar na ingestapt te zijn ben ik bij de verkeerde halte uitgestapt. (CHIPS een halte te vroeg) dus ik een half uur gewacht op de volgende maar toen bleek ineens dat deze niet naar de halte ging waar ik eruit moest, Dus totaal een uur op de halte gezeten voor 10min naar de halte die ik moest hebben...beetje jammer. Helaas was het gesprek niet zo positief als gedacht omdat er nog transacties open stonden waardoor de rekening niet gesloten kon worden en op zondag kon het niet verwerkt worden. Ik zou dan op maandag terug moeten komen om te kijken of het dan wel verwerkt was maar het zou dan nog steeds niet zeker zijn of het wel verwerkt was. Ik had deze vriendelijke mensen al verteld dat ik op maandag terug zou vliegen maar dat mijn rekening dan wel gesloten moest zijn. Ze begrepen mijn probleem maar konden helaas niks voor me betekenen. Er zat voor mij niks anders op dan terug te gaan naar mijn motel en het op maandag voor mijn vertrek naar de luchthaven nog een keer te proberen. Nadat ik terug was op onze kamer heb ik helemaal niks meer gedaan , ik baalde van het feit dat iets wat max een uur zou duren in totaal 2.5 uur duurde en dat dan nog niet eens mijn rekening gesloten was en dat niet zeker was of dat nog wel zou gebeuren. (Natuurlijk was ik ook kapot van het reizen en werken en dergelijke waardoor ik op dat moment niks anders wilde dan series kijken/slapen en bier drinken, dat is dan ook precies wat ik de rest van de dag gedaan heb). Washington is zo mooi dat ik er echt nog wel een keer terug kom om Lincoln memorial te bezoeken en wellicht even koffie te doen met de man die in dat witte huis woont. (eerst maar even wachten op zijn uitnodiging of die van de volgende president)

Maandag:

Vandaag zou toch een beetje een eind komen aan mijn reis of in ieder geval voor een deel. In de ochtend ben ik nogmaals naar TD Bank geweest om te kijken of alles verwerkt was zodat ik de rekening kon sluiten ..... helaas nog steeds niet alles verwerkt.... de vriendelijke mevrouw aan de balie was heel behulpzaam en oplossing gericht waardoor ik het geld wat op de rekening stond heb gekregen en dat deze vriendelijke mevrouw op dinsdag de rekening zou sluiten. GELUKKIG alles weer op zijn pootjes gekomen. Ben snel terug gegaan naar het motel om te ontbijten en mijn backpack op te halen zodat ik een uber kon nemen naar het vliegveld. Om 14 uur ben ik opweg gegaan naar Tampa Florida. Na geland te zijn was ik binnen het uur bij mijn motel waar ik voor een nacht zou blijven. Bij de supermarkt had ik lekker een biertje en wat te eten gekocht zodat ik in de avond de deur niet meer uit hoefde en lekker vanaf me bed de US Open kon kijken.

Dinsdag/woensdag:

Via het motel had ik geregeld dat ik werd weg gebracht naar het vliegveld dus dat was mooi makkelijk en hoefde ik me geen zorgen over te maken. Om 14:00 was voor mij dan echt het moment om afscheid te nemen van de USA, ik vloog in 2 uurtjes naar Washington en vanaf daar zou ik met 1.5 uur overstappen op de vlucht naar Amsterdam. Alle vluchten gingen probleemloos waardoor ik woensdag ochtend om 7.45 weer midden in het weiland stond in Amsterdam... ook wel de polderbaan genoemd. Ik wist dat mijn ouders , zus en neefje me kwamen halen wat super leuk was, we zijn dit avontuur gestart 3 maanden geleden met de kleine in de buik maar nu was de kleine man er ook bij en waren we weer allemaal samen om het avontuur af te sluiten.

Ik heb een super tijd gehad in Amerika met iedereen die ik daar ontmoet heb en alles wat ik heb mogen doen tijdens mijn werk, het reizen was iets korter maar ik heb nergens spijt van gehad en had dit avontuur niet willen missen. Tijdens het reizen heb ik zoveel gezien en beleefd , we hebben gelachen met elkaar , om elkaar en natuurlijk met en om andere.

De blogs waren voor mij als een soort dagboek wat ik week na week geschreven heb , soms was het lastig om in een kort tijdsbestek het te schrijven maar in the end zoals we dat dan zeggen is het super tof om alles terug te lezen. Bedankt voor de reacties van iedereen die het leuk vond om mijn verhalen te lezen , ik heb het met veel plezier gedaan. (en helaas soms met iets minder plezier maar in ieder geval met een goed doel voor ogen)

Ik spreek jullie allen snel weer nu ik terug ben in ons kleine landje.

KUS

YVONNE







Reacties

Reacties

Janneke

Was weer mooi om te lezen. Bedankt dat we zo toch een beetje met je mee zijn geweeest! ??❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active